onsdag 25 mars 2009

Dag 9 - Oj vilken seg eftermiddag

Idag har jag haft den segaste eftermiddagen på länge. Jag hade noll energi. Jag menar verkligen NOLL. Är det på grund av maten eller på för lite sömn? Antagligen en kombination. Jag åkte från jobbet redan vid 16-tiden, hem till soffan och sov en timme. Snark... Kan inte komma ihåg sist jag sov på soffan en timme efter jobbet. Skönt var det i alla fall :)
I eftermiddag har jag faktiskt varit lite småhungrig också (nej, det var verkligen ingen bra eftermiddag...) Direkt började matfantasierna. De magiska dumlekolorna ersattes mot sockriga lakritsgrodor... Uaaahh! När ska dessa godis-hallucinationer försvinna? Jag var även sugen på pasta... och våffeldagen som det är så behöver jag väl knappast säga att våfflor fanns med i fantasin...Crazy.

Ikväll har Niklas varit här. Tack för all peppning! Vi kollade TV och drack te. Nähä! Drack vi te? Va oväntat :) Te och vatten underhåller min nya hobby som är att springa på toa ;) Vi kollade på Halv åtta hos mig (ooohhh va det såg gott ut som lagades!) och Leila på landet (Niklas berömda fiskpaket kommer snart att lanseras i version 1.2 efter inspiration av Leila). Mys mys! Och som vanligt kläckte jag ur mig: "Oh vad det ser gott ut, det måste vi laga på Gotland" (2 veckor på Gotland väntar i sommar och då ska jag unna mig!)

Summering av dagen:
Frukost: Vaniljshake (jättegod! den kommer definitivt att blandas med krossad is i helgen för att låtsas att det är glass) Lunch: Sparrissoppa med extra chili (tack Johan för den fantastiskt goda chilin!) Middag: Svampsoppa med persilja, cayennepeppar och malen koriander

Träning: 45 min lunchpromenad

Dagsform: Galet trött! Och sugen på något gott på eftermiddagen

Nu är det dags för sängen. Spinningpass 0630 imorgon bitti väntar.
Nattinatti

Pöskramar
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar