lördag 21 mars 2009

Dag 5 - Mysig lördagseftermiddag

Vilken mysig dag det här är! Underbart solväder!

Anna kom över på en kaffe innan lunch idag, jättekul att bland annat prata dieter med henne. Hon kör Low Carb High Fat diet. Verkar vara en bra diet även om jag skulle ha svårt att ha vispgrädde i yoghurt, kaffe osv... :) Det syns på henne att hon har gått ner så det är bara att gratulera till bra jobb! :)

Efter lunch (sparrissoppa med cayennepeppar, gott!) åkte jag iväg till Katarina o Conny o lille Ludvig. Sonja m familj var där också. Jättemysig promenad i skogen med en hel del rallykörning med Noam i vagnen som skrattade stormförtjust. Efter promenaden fikade vi i solen. Sååå mysigt! Det gick finfint att dricka kaffe utan något till även om det var väldigt lockande med chokladen... Jag känner att varje sådant här tillfälle när jag faktiskt står över godsaker stärker mig. Det ska gå det här!

Kolla va mysigt vi hade det:

Mitt gudbarn Alma, visst är hon helt underbart söt?

O lille Ludvig är supersöt han oxå

Tack till Katta, Conny, Ludvig, Sonja, Yaron, Noam o Alma för en helfin eftermiddag! Och tack för att ni stöttar mig i min viktkamp! Ni är bäst!

Ikväll ska jag äta middag med Niklas o Johan. Jajamensan, jag har lagt fram mina middagsgrejer, en grönsakssoppa som jag tänkte skoja till med lite limeblad och chili, stavmixern och mixerskålen.

Som sagt, det SKA gå det här... Fast jag måste erkänna att jag saknar något att tugga!

Ha en fin kväll! Ta gärna ett glas vin, en bit ost och lite snacks för mig :)

Pösiga o plufsiga kramar

Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar